Ιούνιος 2022

Πρόγραμμα Δεξιοτήτων του Νου:  “Προσέχω πού προσέχω”

Στο πλαίσιο της Καλλιέργειας Δεξιοτήτων του Νου εφαρμόστηκε στο 4ο Πειραματικό ΔΣ Ερμούπολης  το καινοτόμο πρόγραμμα «Προσέχω που προσέχω».  

Το πρόγραμμα εστιάζει στην καλλιέργεια της ποιότητας της προσοχής και της δράσης του μαθητή και της μαθήτριας, τη γνωριμία και συνειδητοποίηση των πολλαπλών δυνατοτήτων του/της μέσω της προσοχής καθώς και την διερεύνηση της σχέσης τους με το ψηφιακό περιβάλλον και την ενεργητική αξιοποίηση του χρόνου τους με την πολύπλευρη ενασχόληση με  διαφορετικές δράσεις που καλλιεργούν τα ταλέντα τους και τους δυναμώνουν ως προσωπικότητες.

Υλοποιήθηκε από την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Χρυσάννα Διαμαντή, στις Στ1  και Στ2 σε συνεργασία με τη Διευθύντρια του 4ου Πειραματικού ΔΣ Ερμούπολης, κ Ευαγγελία Παππά, τον Υποδιευθυντή και Υπεύθυνο Εκπαιδευτικό της Στ1 κ.Παύλο Δρούγκα και την Υπεύθυνη Εκπαιδευτικό της Στ2 κ. Ελένη Κομμά.

Βασίζεται στο Επιμορφωτικό – υποστηρικτικό υλικό των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων  «Η Ορατή Σκέψη» – Καλλιέργεια Δεξιοτήτων του Νου μέσα από Ρουτίνες Σκέψης και Αναστοχασμό» – Δεξιότητες του Νου και στο εγχειρίδιο «Διαχείριση της Προσοχής» Πρακτικές Δόμησης της Σκέψης, Ενίσχυση της Προσοχής στην Παρούσα Εμπειρία και η Αναδυόμενη Δράση, της κ. Χρυσάννας Διαμαντή.

Το πρόγραμμα βάζει τον σπόρο για την ενδυνάμωση της προσοχής όλων των συμμετεχόντων σχετικά με τον τρόπο που σκέφτονται, αισθάνονται, δρουν – την ανάπτυξη της δεξιότητας της Μεταγνώσης (παρατηρώ τον εαυτό μου και μαθαίνω πώς να μαθαίνω) σε όλες τις διαστάσεις της ζωής τους και της πολλαπλής τους νοημοσύνης (HowardGardner, Project Zero, HarvardUn.) πέρα από τη συνήθη χρήση της σε προβλήματα γλωσσικής και μαθηματικής νοημοσύνης.

Υλικό – Πηγές :

Πρόγραμμα Δεξιοτήτων του Νου:  “Προσέχω πού προσέχω” Read More »

Συμμετοχή του Ομίλου Ρομποτικής στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών

Ο όμιλος ρομποτικής του Σχολείου μας συμμετέχει στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, ο σημαντικότερος διαγωνισμός εκπαιδευτικής ρομποτικής που γίνεται στην Ελλάδα.
 
Η πρόταση : “Οικολογικό Θερμοκήπιο”
 
Το θερμοκήπιο μας κατασκευάστηκε από ξύλο και νάιλον. Είναι μια κατασκευή πολύ ελαφριά, με κλίση στην οροφή ώστε να συλλέγεται το νερό της βροχής. Στις Κυκλάδες είναι έντονο το φαινόμενο της λειψυδρίας, ελάχιστες είναι οι βροχές όλο το χρόνο. Επίσης υπάρχει έντονη ζέστη το καλοκαίρι, ο χειμώνας είναι ήπιος αλλά έχει συχνά έντονο αέρα. Στο θερμοκήπιο υπάρχει η δυνατότητα να καλλιεργούνται ζαρζαβατικά την περίοδο του χειμώνα εξασφαλίζοντας τις συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας που απαιτούνται για την ανάπτυξη των φυτών, παράλληλα τα προστατεύει από τον αέρα.
Η επικλινής οροφή του θερμοκηπίου δίνει την δυνατότητα συλλογής βρόχινου νερού, το οποίο οδηγείται σε δεξαμενή και από εκεί, όποτε χρειαστεί, τροφοδοτούνται τα φυτά. Το απόθεμα της δεξαμενής νερού όταν δεν επαρκεί συμπληρώνεται από πηγάδι.
 
Η πρόταση που υποβλήθηκε είχε ως άξονες :
  • η κατασκευή να είναι πλήρως λειτουργική
  • να υλοποιηθεί μόνο με ανοιχτές τεχνολογίες
  • να μπορεί να υλοποιηθεί από μαθητές δημοτικού
  • να γίνει διάχυση γνώσης ώστε στα πλαίσια των ανοιχτών πόρων  να δημιουργηθεί ένας πλήρως λειτουργικό οδηγό για εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές έτσι ώστε να μπορούν να την ξαναυλοποιιήσουν. Ο οδηγός για τον προγραμματισμό, τα σχέδια και τα προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν είναι στην διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.
 Στις 20 Ιουνίου είναι η τελική φάση αξιολόγησης των προτάσεων που υποβλήθηκαν από την επιστημονική επιτροπή του διαγωνισμού.
 
 
 Αποτίμηση
Η κατασκευή αυτή μας προβλημάτισε όχι τόσο για την δυσκολία της αλλά για το πόσο χρόνο χρειάζεται για να υλοποιηθεί μια αρχική ιδέα. Μια ιδέα που, αρχικά φαίνεται απλή, που συνεχώς εμπλουτίζεται και επανασχεδιάζεται. Αλήθεια, πόσα πράγματα μάθαμε, από μια απλή ιδέα…

Πραγματικά, νομίζουμε ότι ακόμη δεν τελειώσαμε, έχουμε και άλλα να κάνουμε. Πότε θα κάνουμε όλα αυτά που σκεφτήκαμε και μας άρεσαν να υλοποιήσουμε; Έχουμε άλλο χρόνο; Τελικά, ωραία περάσαμε, γελάσαμε, βρεθήκαμε, συνεργαστήκαμε, μάθαμε. Κάναμε όνειρα για τον διαγωνισμό, για την κατασκευή λες και κρινόταν από αυτήν το μέλλον μας.
Σίγουρα θα το ξανα επιχειρούσαμε, ίσως με την ευκαιρία ενός επόμενου διαγωνισμού.

Συμμετέχοντες μαθητές

  • Γιώργος Βλαχογιάννης, 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σύρου
  • Ραφαήλ Γάγκος, Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα Σύρου
  • Μιχάλης Σπανός, 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σύρου
  • Άγγελος Τριαντόπουλος, Δημοτικό Σχολείο Βάρης Μάννα Σύρου
  • Παναγιώτης Φωτεινιάς, 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σύρου

Εκπαιδευτικοί : Μανώλης Αργυρός – Αυγουστής Κλείσαρης

Διεύθυνση αποθετηρίου GitHub: https://github.com/4odimotikosyrou/EcoGreenHouse

Ιστοσελίδα έργου: https://openedtech.ellak.gr/robotics2022/ecogreenhouse/

Βίντεο παρουσίασης : https://youtu.be/PSw2R2dmSiw

Όλα τα έργα που συμμετέχουν στον τελικό : https://openedtech.ellak.gr/robotics2022/

 
Κάθε επιτυχία στην ομάδα μας
Μανώλης Αργυρός

Συμμετοχή του Ομίλου Ρομποτικής στον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών Read More »

Συμμετοχή του Ομίλου Κλασικού Αθλητισμού στο Διεθνές Meeting Σύνθετων Αγωνισμάτων ‘’PORTARATHLON’’, στη Νάξο

Το Σάββατο 21 Μαΐου 2022 ο ‘’Όμιλος κλασικού αθλητισμού’’ του σχολείου μας ταξίδεψε  στο νησί της Νάξου για να παρακολουθήσει το διεθνές meeting συνθέτων αγωνισμάτων ‘’Portarathlon’’ που διεξήχθη το διήμερο 21-22/5 στο Δημοτικό στάδιο Νάξου.

Οι μαθητές παρακολούθησαν τους αγώνες μέσα από τον αγωνιστικό χώρο του σταδίου δίπλα στους αθλητές . Εξοικειώθηκαν με αγωνίσματα όπως άλμα σε ύψος ,σφαιροβολία, δισκοβολία, δρόμους με εμπόδια κ.α.Ακόμη γνώρισαν την διαδικασία της ηλεκτρονικής χρονομέτρησης (foto finish).

Πέρα από την γνωριμία τους με αθλητές υψηλού επιπέδου και την αγωνιστική διαδικασία οι μαθητές συμμετείχαν και σε αγώνες ταχύτητας 50m και αντοχής 600m σε μια αγωνιστική φιλική συνάντηση με αθλητές της Νάξου.

 

Συμμετοχή του Ομίλου Κλασικού Αθλητισμού στο Διεθνές Meeting Σύνθετων Αγωνισμάτων ‘’PORTARATHLON’’, στη Νάξο Read More »