Ερωτήσεις για τα Πειραματικά Σχολεία

Τα Πειραματικά Σχολεία είναι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού ΠΕΙ.Σ. που εισάγεται σε αυτά με κλήρωση. Επιπλέον, επιδιώκεται η εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π..

Όχι, το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών θα είναι το ίδιο με όλα τα υπόλοιπα σχολεία.

Ναι, το πρόγραμμα του ολοήμερου είναι διαφορετικό από το πρόγραμμα των ομίλων και των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Ένα παιδί μπορεί και να παρακολουθεί το πρόγραμμα του ολοήμερου και να συμμετέχει σε κάποιον όμιλο.

Ναι, οι παράλληλες δομές θα συνεχίσουν να λειτουργούν.

Σύμφωνα με εισήγηση της Διευθύντριας του σχολείου το σχολικό έτος 2021 2022 θα εισαχθούν το πολύ έως 36 παιδιά στην Α τάξη (στα δύο τμήματα).

Όχι, τα παιδιά που φοιτούν ήδη στο σχολείο δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι για να παραμείνουν στο σχολείο εφόσον το επιθυμούν.

Τα παιδιά που φοιτούν τώρα στο 6ο Νηπιαγωγείο Ερμούπολης δεν χρειάζεται να μπουν σε κλήρωση γιατί το 6ο Νηπιαγωγείο και το 4ο Δημοτικό είναι συνδεδεμένα. Τα παιδιά που φοιτούσαν σε άλλα νηπιαγωγεία και οι γονείς τους είχαν κάνει αίτηση εγγραφής στην Α’ τάξη,
υπέβαλαν
αίτηση για να συμμετάσχουν στην κλήρωση για το 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.
Αφού κληρώθηκαν, από 1 Σεπτεμβρίου 2021 θα ζητήσουν μετεγγραφή, από το Δημοτικό Σχολείο
στο οποίο είχε γίνει η εγγραφή τους.

Τυχόν κενές θέσεις, θα συμπληρωθούν με κλήρωση, που θα γίνει στο σχολείο το Σεπτέμβριο, κατόπιν αίτησης των γονέων.

Είναι πιθανό. Το σχολείο θα καθορίσει στην αρχή του σχολικού έτους 20212022 τον αριθμό των παιδιών που μπορεί να προστεθούν σε κάθε τάξη και θα πραγματοποιηθεί κλήρωση στους χώρους του σχολείου. Οι κενές θέσεις, καθώς και κάθε ειδικότερο ζήτημα που αφορά την διενέργεια της κλήρωσης θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου με την έναρξη του σχολικού έτους 20212022. Αν ο αριθμός των υποψηφίων μαθητών/τριών είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό των κενών θέσεων, το οικείο ΕΠ.Ε.Σ. αποφασίζει την εισαγωγή όλων ανεξαιρέτως των υποψηφίων σε διαφορετική περίπτωση διενεργεί κλήρωση.

Το 20% των αποκηρυσσομένων θέσεων πληρώνεται με τη συμμετοχή των μαθητών/τριών της ειδικής κατηγορίας που την αποτελούν: α) δίδυμοι ή τρίδυμοι ή υιοθετημένοι αδελφοί μαθητών/τριών γεννημένοι/ες το ίδιο έτος και εφ ́ όσον ένας/μία εκ των αδελφών κληρώθηκε στην πρώτη κλήρωση β) αδελφοί/ές μαθητών/τριών που ήδη φοιτούν στο συνδεδεμένο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ή στο συνδεδεμένο Πειραματικό Γυμνάσιο ή στο συνδεδεμένο

 
 

Πειραματικό Λύκειο αλλά όχι στην τάξη αποφοίτησης της εκάστοτε ανώτερης βαθμίδας διασυνδεδεμένων σχολείων και γ) τέκνα εκπαιδευτικών που υπηρετούν με θητεία στο ΠΕΙ.Σ. ενδιαφέροντος ή σε διασυνδεδεμένο με αυτό ΠΕΙ.Σ.. Οι κενές θέσεις της ειδικής κατηγορίας πληρώνονται κατά την σειρά προτεραιότητας ως εξής: προηγούνται οι μαθητές/τριες της κατηγορίας α, έπονται οι μαθητές/τριες της κατηγορίας β, εφόσον υφίστανται κενές θέσεις και ακολουθούν οι μαθητές/τριες της κατηγορίας γ, εφόσον ομοίως υφίστανται κενές θέσεις.

Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν ομίλους θα πρέπει να καταθέσουν τις προτάσεις τους και να πάρουν την έγκριση του ΕΠ.Ε.Σ.. Αντίστοιχα το ΕΠ.Ε.Σ. σχεδιάζει και προγραμματίζει τις ερευνητικές και επιμορφωτικές δραστηριότητές του σχολείου.

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι νέοι θεματικοί κύκλων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές.
Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη
δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό. Η δράση των εργαστηρίων δεξιοτήτων θα ενταχθεί σε όλα τα σχολεία.

Οι όμιλοι έχουν ως στόχο την ανάπτυξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών. Θα λειτουργούν εκτός του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος και μπορούν να αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, τα νέα γνωστικά αντικείμενα όπως η αστρονομία, η ρομποτική κ.λπ. καθώς και λοιπά πεδία όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά.. Για τη συμμετοχή στους ομίλους δεν είναι απαραίτητη η συμμετοχή στο ολοήμερο.

Ναι, αν συμμετέχουν σε κάποιο όμιλο.

Εκπρόσωπος του Συλλόγους Γονέων θα συμμετέχει στο «Συμβούλιο Στήριξης του Σχολείου» μαζί με τον Διευθυντή, έναν εκπρόσωπο του Δήμου με γνώσεις και εμπειρία σε θέματα εκπαίδευσης και δύο διακεκριμένες προσωπικότητες της τοπικής κοινωνίας, κατά προτίμηση αποφοίτους του σχολείου.
Το συμβούλιο του σχολείου αποφασίζει για θέματα που
σχετίζονται με την προσφορά του σχολείου στην τοπική κοινωνία, συνεργάζεται με τον Σύλλογο Αποφοίτων και τον Σύλλογο Γονέων του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., καθώς και με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς, ιδίως σε θέματα που σχετίζονται με την υλικοτεχνική υποδομή και τους οικονομικούς πόρους του σχολείου, καθώς και με πολιτισμικές δραστηριότητες στην τοπική κοινωνία και εισηγείται στο ΕΠ.Ε.Σ. την αξιοποίηση και διάθεση των οικονομικών πόρων της σχολικής μονάδας, πέραν όσων διαχειρίζεται η αρμόδια Σχολική Επιτροπή.